27. jun 2017.

Važnost odavanja priznanja zaposlenima

Propuštanje da se zastane i oda priznanje nekom ko zaista „rasturi“ neki posao je srž mnogih nefunkcionalnih odnosa na radnom mestu.

Konstantno pravimo greške u svojim kompanijama, propuštajući da radimo sledeće:

  • Ne prepoznajemo u čemu su zaposleni najboji i šta ih čini jedinstvenima, iz perspektive njihovog posla.
  • Ne koristimo pohvale i priznanja za ono u čemu su zaposleni najbolji, kada ih obučavamo i pokušavamo da poboljšamo njihov radni učinak.
  • Ne prepoznajemo potrebu za priznanjem, pohvalom – kada su u pitanju poslovi koje zaista dobro obavljaju, nevažno koliko je mali doprinos tih poslova u većoj slici, iako takav način ophođenja stvara duboku vezu menadžera sa svojim zaposlenima, koji će u najtežim okolnostima svoj posao obaviti maksimalno učinkovito.

Na primer: Imate problematičnog menadžera koji ima znanja iz dosta oblasti i koji utiče na poslovanje u mnogo oblasti. Jedna stvar u kojoj je dobar je agresivnost prema ljudima koji ne završavaju stvari na vreme, on ih primorava da deluju. On deluje agresivno, ali zaboga, daje rezultate u datim okolnostima.

Naravno, ono što ga čini sjajnim u tim okolnostima, kvari sliku na drugim poljima. To je i mana, on se ponaša agresivno prema svim zaposlenima/klijentima sve vreme, ponekad u okolnostima koje ne zahtevaju takav stav, ili čak u okolnostima kada agresivnost donosi više štete nego koristi poslovanju.

Zašto mu ne priznati da je dobar u teranju ljudi na izvršavanje svojih zadataka, u ograničenim okolnostima i pod pritiskom rokova, dok tog menadžera u isto vreme ne obučavate da u drugim okolnostima popusti, ili čak pohvali te iste zaposlene, nad kojima vrši veliki pritisak, u okolnostima u kojima je to neophodno?

Priznajte visok učinak agresivnosti, kada je to neophodno, čak iako to ostali vide kao negativno. To je most koji ćete iskoristiti da obučite  tu istu osobu da ‘spusti loptu’, kada agresivnost u ophođenju sa ostalima nije neophodna.

Pokazivanje naklonosti je važno!

Ukoliko svoje podređene tretirate kao manuelne lako zamenjive radnike, a ne partnere ili važne osobe koje svojim radom daju bitan doprinos vašoj kompaniji, oni će svoju potrebu za priznanjem i naklonošću zadovoljiti negde drugde.

Sve što je potrebno jeste da neko vidi njihovu vrednost, i prijateljski im priđe, rečima:

-Dođi i radi za nas!

-Mogli bi da se družimo malo više, u tvoje slobodno vreme!

-Ovo ti baš ide od ruke! Super si to odradio!

Isti scenario se može razviti u IT kompanijama, u lancu restorana, u kompaniji koja se bavi veleprodajom ili maloprodajom, marketinškoj agenciji. BILO GDE!

Ako nekog u svom timu uzimate zdravo za gotovo, znajte sledeće: Postoji tržište za njihove veštine i kvalitete! Sve što je potrebno je da neko kome su te veštine i kvaliteti potrebni, pokaže malo privrženosti, poštovanja, uvažavanja. I jednom, kada se to desi, izgubili ste ih!

Poslednje iz magazina

Da li želite da svake nedelje besplatno dobijate pregled tekstova sa sajta na mail?

Da li želite da svake nedelje besplatno dobijate pregled tekstova sa sajta na mail?